Μέσα σε λίγες μέρες, έφτασαν στον υπολογιστή μου 1100 μηνύματα από Έλληνες κάθε επαγγέλματος, κατοίκους πόλεων εντός και εκτός Ελλάδος, κάθε ειδικότητας, κάθε επαγγέλματος, συγγραφείς, οικονομολόγοι, καθηγητές,δημοσιογράφοι αλλά και απλοί υπάλληλοι, Έλληνες που ζητούσαν να αποσυρθεί το βιβλίο της Ιστορίας που φέτος εισήχθη και διδάσκεται στην 6η Δημοτικού. Τα 1100 αυτά μηνύματα πλημμύρισαν τους υπολογιστές όλων των υπουργών, των επιτελείων τους, των συμβούλων τους, των βουλευτών κι ένας θεός ξέρει ποιών άλλων, δημιουργώντας αίσθηση. Επικοινώνησα με τον «αφέτη» αυτής της ιδιότυπης αλληλογραφίας κύριο Ανδρέα Σταλίδη για να του εκφράσω τις σκέψεις μου και μέσα από την επικοινωνία αυτή, αφού επιβεβαίωσα αυτό που ήξερα, ότι δηλαδή το βιβλίο αυτό της ιστορίας (όπως και όλα τα νέα βιβλία που εισήχθησαν φέτος) ήταν παραγγελία της προηγούμενης κυβέρνησης, δέχτηκα και μια σειρά άλλων «παρατηρήσεων» που αξίζει τον κόπο να αναφερθούν.
Παραμερίζοντας εκτιμήσεις και σχόλια γύρω από το ρόλο των βουλευτών και των κάθε λογής διαμορφωτών της Κοινής Γνώμης , ο κ. Σταλίδης με ενημέρωσε ότι αν και «προιόν» της προηγούμενης κυβέρνησης, τα βιβλία αυτά χρησιμοποιήθηκαν ΧΩΡΙΣ να εκτιμηθεί η φιλοσοφία των διδαγμάτων τους. Μου γράφει : « Βάσει ορισμένων δημοσιευμάτων στον τύπο, η άποψη που κυριάρχησε (με σχεδόν ανύπαρκτη αντίρρηση) στην κυβέρνηση της ΝΔ ήταν ότι πρώτον τόσος κόπος θα πήγαινε χαμένος και δεύτερον ότι τα έξοδα (οικονομικά, αλλά και του λεγόμενου "πολιτικού κόστους" δευτερευόντως) σε περίπτωση απόρριψης των βιβλίων και συγγραφής καινούριων θα ήταν εντελώς άσκοπα».
Όπως κατάλαβα δηλαδή, τα βιβλία αυτά χρησιμοποιήθηκαν επειδή είχαν ετοιμαστεί και κανείς δεν εξέτασε το ότι μέσα απ΄ τις σελίδες τους , αλλάζουν βάναυσα στοιχεία που γενιές ολόκληρες είχαν διδαχτεί ως Ελληνική Ιστορία. Τα νέα παιδιά δηλαδή μαθαίνουν άλλη ιστορία απ΄ αυτή που μάθαμε εμείς επειδή «κάποιοι» έτσι την έγραψαν. Και χωρίς να μπαίνω στην ιστορική ουσία, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι ΕΑΝ αποφασιστεί ν’ αλλάξει η Ελληνική Ιστορία επειδή «κάποιοι» την ταυτοποιούν διαφορετικά από «κάποιους άλλους», αυτό ΔΕΝ μπορεί να γίνεται χωρίς ευρύτατο διάλογο, διαβούλευση υψηλού επιπέδου, χωρίς πολιτική απόφαση, εν κρυπτώ και παραβύστω , μέσα από ένα βιβλίο ιστορίας της 6ης Δημοτικού μόνο και μόνο επειδή είχαμε τα βιβλία έτοιμα. Και για να καταλάβετε: Έχουμε αποφασίσει επίσημα, απόλυτα, τεκμηριωμένα, έγκυρα ότι η Ελληνική Επανάσταση του 1821 δεν ήταν αυτό που τόσα χρόνια ξέραμε ότι ήταν; Ότι ο Κολοκοτρώνης, ο Ανδρούτσος, ο Παπαφλέσσας, ο Νικηταράς, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Κανάρης, ο Αθανάσιος Διάκος δεν έκαναν ακριβώς αυτά και με τον τρόπο που τόσες γενιές διδάσκονταν ότι έκαναν; Ότι οι Έλληνες δεν είναι αυτό που ξέραμε ότι είναι και οι Τούρκοι επίσης; Ότι τα κρυφά Σχολεία δεν έκαναν αυτό που μας λέγανε; Μπορεί. Αλλά το αποφασίσαμε σοβαρά; Ή υποκύπτουμε στον αιφνιδιασμό κάποιων ομάδων «εμπνευσμένων και αυτοεμπνεόμενων ινστρουκτόρων» με το γνωστό «δε βαρiέσαι αδελφέ» και το «και που να τρέχω τώρα;»
|