Αρχική > Άρθρα > Άρθρα σε άλλα έντυπα > Άρθρο για εφημερίδα «Απογευματινή»
Δυστυχώς για όλους μας,  η συζήτηση για τα …αναθεωρημένα σχολικά βιβλία συνεχίζεται και όσο συνεχίζεται, τόσο ανακαλύπτουμε νέες…τρύπες στα ύφαλα του σκάφους .
Φτάσαμε να μην συζητάμε πια για την Ιστορίας της ΣΤ΄. Δημοτικού αλλά αναλύουμε  την ενέργεια των 4 κυριών που έγραψαν την «Νεοελληνική Γλώσσα» της Γ΄. Γυμνασίου να συμπεριλάβουν προς διδαχή στους μαθητές στα «Εισαγωγικά Κείμενα» της 4ης ενότητας κείμενο  του τ. πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη που ούτε αθώα, ούτε απλή, ούτε άνευ σημασίας είναι.

Παρά την …αφοπλιστική στην αφέλειά της απάντηση εκπροσώπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ότι «κανείς δεν μας είπε ότι δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κείμενα πολιτικών», το να επιλέξουν κάποιοι να διδάξουν πώς ένας μαθητής θα πρέπει να χρησιμοποιεί τις αναφορικές προτάσεις, την αξιοποίηση λεξικών στοιχείων , τις παρόμοιες ή αντίθετες σημασίες μέσα από ένα κείμενο του εν ενεργεία πρωθυπουργού   θέτει μια σειρά από προυποθέσεις ή υποθέσεις:

1. Ότι απ΄ όσα κείμενα συγγραφέων υπάρχουν στη νεοελληνική γραμματεία, δεν βρέθηκε ΚΑΝΕΝΑ άλλο καλύτερο από του Σημίτη,
2. Ότι οι άνθρωποι που έκαναν την έρευνα είχαν το χρόνο να διαβάσουν χιλιάδες σελίδες μέχρι να απορρίψουν όλα τα άλλα και να επιλέξουν το πιο κατάλληλο κείμενο για τις αναφορικές προτάσεις, τα λεξικά στοιχεία και τις παρόμοιες/αντίθετες σημασίες . Του Σημίτη.
3. Ότι στα υποψήφια προς διδασκαλία κείμενα-μοντέλα επιφανών – προφανώς- συγγραφέων συμπεριλαμβανόταν και κείμενο του Σημίτη, που  προφανώς γνώριζαν μέσα από το βιβλίο «Εθνικιστικός λαικισμός ή εθνική στρατηγική» του 1992 , το οποίο –προφανώς- είχαν επιμελώς διαβάσει ώστε να το ξεχωρίσουν,
4.Ότι ο Σημίτης – για να επιλεγεί ως υποψήφιος προς διδασκαλία- θεωρείτο συγγραφέας του επιπέδου άλλων επιφανών κείμενα των οποίων επελέγησαν : Όπως οι Κούντερα, Γραμματικάκης,  Χατζιδάκις,  Ελύτης,   Άλκη Ζέη,  Θεοτοκάς, Ρίτσος, Καμπανέλλης, Πλωρίτης, Μπαμπινιώτης, Σβορώνος, Μανόλης Τριανταφυλλίδης, ο Αινστάιν και ο …Θουκυδίδης.

Τώρα έχουμε «στα χέρια μας»  ( τη δημοσιοποιώ την …ιστορία στην πρώτη σελίδα του www.konstandaras.gr  και κατέθεσα και σχετική ερώτηση προς  τρεις υπουργούς) την «γκρίζα διαφήμιση» ενός pc game στην «Γλώσσα» της …Ε΄. Δημοτικού που θα συζητηθεί πολύ διότι εμπεριέχει και το ενδεχόμενο οικονομικού «πάρε – δώσε».

Και πολύ σύντομα, έρχεται και το νέο «χοντρό» κρούσμα του ίδιου βιβλίου της  Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄. Γυμνασίου αλλά στις Γενικές Διδακτικές Οδηγίες αυτή τη φορά  όπου αναφέρεται γραπτώς στο δάσκαλο ότι για να συστηματοποιήσουν οι μαθητές τις γνώσεις που αφορούν τις …ευθείες και τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις,  διδάσκονται από «στρατευμένα»  κείμενα.

Γιατί άραγε χρειάζονται «στρατευμένα» κείμενα για να μάθουν τα παιδιά τις …πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις; Γιατί έπρεπε να περάσει στα παιδιά η άποψη  Σημίτη ότι « Τα κράτη-έθνη δεν ανέκοψαν τη διεθνή διαφημιστική προβολή και η Ελλάδα την ενίσχυσε  έμμεσα με ιδεολογικό προσανατολισμό σε μια διαστρεβλωμένη και γι αυτό χωρίς απήχηση ελληνική παράδοση…» ;

Γιατί; Γιατί έτσι. Έτσι όπως «οι Έλληνες της Σμύρνης συνωστίζονταν στο λιμάνι». Έτσι όπως «ο Μωάμεθ ο Κατακτητής προσευχήθηκε στην Αγιά Σοφιά» όταν άλωσε την Πόλη.

Χρειάζεται αιτιολογία;


 

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::