Αρχική > Απόψεις και Παρεμβάσεις > Μηνάς Χρηστίδης. Αυτή είναι απώλεια

Μέσα στη γενική απογοήτευση από το γελοιωδέστατο χτεσινό φιάσκο στη Βουλή, με μεγάλη στενοχώρια «υποδέχτηκα» το θάνατο του Μηνά Χρηστίδη. Μπορεί να μην «έφυγε» στο …άνθος της ηλικίας του - πρέπει να είχε περάσει τα 85 - αλλά ήταν από αυτές τις πολυσχιδείς , σπουδαίες προσωπικότητες που δεν έχουμε πολλές και που θα έπρεπε να… ζουν για πάντα.Τέτοιους δασκάλους έχουμε απόλυτη ανάγκη στη σημερινή μας κοινωνία της μετριότητας, της αλαζονείας και της πνευματικο- κοινωνικής «αφασίας». Γεννημένος στη δεκαετία του ΄30 στη Χαλκίδα, σπούδασε ηθοποιός στη Σχολή του Κουν, πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1954, δούλεψε και στον κινηματογράφο, μεταπήδησε στη σκηνοθεσία και κάποια στιγμή, το 1975, παντρεμένος με την υπέροχη Ντόρα Γιαννακοπούλου, ήρθε στην «Καθημερινή» της Ελένης Βλάχου.

Γιατί; Ξεκίνησε ως οξύτατος και αναλυτικότατος κριτικός θεάτρου αλλά σύντομα, σε συνεννόηση με τη Βλάχου, χωρίς να αφήσει το θέατρο, «έπιασε» και την τηλεόραση. Με την ίδια οξύτητα και διεισδυτικότητα σε μια εποχή που κανείς δεν ήξερε τίποτα!

Πολύ σύντομα, έγινε ο «πρώτος και καλύτερος». Δίδαξε κριτική τηλεόρασης. Και βρήκε , τότε που οι καριέρες πλησιάζουν στο τέρμα τους , στα πενήντα τόσα του χρόνια, το… δρόμο του. Καλός ηθοποιός, καλός σκηνοθέτης, ο ΑΡΙΣΤΟΣ τηλεκριτικός.

Κάποια στιγμή, είχε γράψει μια πολύ κακή κριτική για μια από της πρώτες τηλεοπτικές μου εμφανίσεις. Πολύ στενοχωρημένος, τον «πέτυχα» στην Καθημερινή και του εξέφρασα μικροπαράπονο με την άποψη ότι θα μπορούσε να ήταν και λιγότερο οξύς δεδομένου ότι ήμουν «πρωτάρης». Μου απάντησε αμέσως: « Μα αν δεν διορθώσεις τα προβλήματά σου ΤΩΡΑ, δεν θα γίνεις ποτέ καλός. Και μπορείς».

Η κριτική τηλεόρασης είναι δύσκολο, σκληρό, απαιτητικό έργο, καθαρά κοινωνικό λόγω της πολύ-διείσδυσης του Μέσου , που δημιουργεί εύκολα και γρήγορα «εχθρούς» αφού όπως και η tv είναι καθημερινή. Και τότε, τη δεκαετία του ’70, υπήρχαν μόνο δυο κανάλια στην Ελλάδα.

O Μηνάς Χρηστίδης έγραφε δυναμικά και ουσιαστικά κάθε μέρα αλλά και θέατρο έκανε και σινεμά. Το 1980 έκανε μάλιστα και τον υπέροχο «Ελευθέριο Βενιζέλο» του Παντελή Βούλγαρη.

Στη δεκαετία του ΄90, χωρίς να αποχωρήσει, αυτοπεριορίστηκε αλλά συνέχισε να «διδάσκει» ήθος και ποιότητα, παρά το ότι είχε ήδη δείξει το δρόμο σε δεκάδες νέους κριτικούς. Μακάρι να τον είχαν ακολουθήσει όλοι κι όλες. Και όσοι τον παρακολουθούσαν και τον θυμούνται , ας τον σκεφτούν σήμερα στη Βουλή.

Με τη σύζυγό του, που από τραγουδίστρια εξελίχθηκε σε σπουδαία συγγραφέα, τη Ντόρα Γιαννακοπούλου, απέκτησαν τον συγγραφέα σήμερα Λένο Χρηστίδη. Και στους δυο, τα συλλυπητήρια και την αγάπη μου.

 
        
 
©2004-2019 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::