Αρχική > Απόψεις και Παρεμβάσεις > Ποιους και πόσους θα «παρασύρει» το Σκάνδαλο Φολκσβάγκεν;

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο κόσμος ολόκληρος συγκλονίστηκε από την αποκάλυψη του «παράνομου λογισμικού» σε εκατομμύρια αυτοκίνητα του Γερμανικού κολοσσού της Φολκσβάγκεν , ένα λογισμικό που παραποιούσε εν γνώσει των κατασκευαστών τα επίσημα «Τεχνικά Στοιχεία», κυρίως όσον αφορά τους ρύπους. Το θέμα είναι γιατί η εταιρεία παραβίασε τόσο «χοντρά» τους νόμους και στη συνέχεια, μέχρι που εκτείνεται το πρόβλημα πολιτικά, τεχνολογικά, οικονομικά και κοινωνικά . Μα για τι άλλο παρά για το κέρδος. Η Φολκσβάγκεν κατασκευάζει το ένα στα οχτώ αυτοκίνητα που πωλούνται παγκόσμια. Αλλά η εταιρεία πρέπει να γίνει πιο μεγάλη, ισχυρή και κερδοφόρα. Λοιπόν: Εντός της Εβδομάδος, θα ζητηθεί από τον Έλληνα εισαγωγέα, να προσδιορίσει τα "ελληνικά" αυτοκίνητα με το πρόβλημα. Και στην Ευρωπαική Ένωση επικρατεί αναβρασμός. Τι θα πει ο εισαγωγέας των «Φoλκσβάγκεν»; Αλλά – το κυριότερο- πως ελέγχει η κυβέρνηση μια ιδιωτική εταιρία στο τόσο σοβαρό πρόβλημα των ρύπων από τους diesel κινητήρες ;

Εντάξει, η «Φολκσβάγκεν» καταστρέφεται αλλά τέτοιοι κολοσσοί δεν … «κολλώνουν» . Ωστόσο δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι θα μείνουν χωρίς δουλειά στη Γερμανία και σε 3-4 άλλες «συνεργαζόμενες» χώρες και κυβερνήσεις θα ελεγχθούν σκληρά, θα κατηγορηθούν ίσως ότι δεν έκαναν ελέγχους και πολύ σύντομα, η Ε.Ε θα αποφασίσει την ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου μέτρησης των καυσαερίων στα καινούργια αυτοκίνητα. Αυτό ενδεχομένως να έχει μέχρι και επιπτώσεις στη νομοθεσία, στη στατιστική, στα όρια ρύπων και τις εμπορικές αξίες.

Αυτά που μάθαμε τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου σε ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα που καλύπτεται εδώ και χρόνια. Και όπως λέει και γράφει ο φίλος και συνάδελφος Γιώργος Τζαβάρας, άριστος γνώστης της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, «Είναι όμως μόνο θέμα μιας «κακής» εταιρίας που συνειδητά παρουσίασε ψεύτικες μετρήσεις ρύπων σε κινητήρες πετρελαίου, ή μήπως το πρόβλημα έχει πολύ βαθύτερες ρίζες και σχετίζεται με τον τρόπο ελέγχου της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην υποχρέωσή της να προστατεύσει το περιβάλλον;»

Εδώ είναι το …ζουμί. Η ισχύουσα πανευρωπαικά νομοθεσία V.W απαιτεί κάθε νέο μοντέλο πριν εγκριθεί η κυκλοφορία του, να ικανοποιεί τα όρια των εκπεμπόμενων ρύπων που ισχύουν κατά τη δεδομένη στιγμή. Και εδώ αρχίζει το παιχνίδι.

Εμείς ΕΔΩ έχουμε ευθύνη; Και ποια; Το βέβαιον είναι ότι πολλοί «τρέχουν» σήμερα.

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::