Αρχική > Άρθρα > Άρθρα σε άλλα έντυπα > Για το ΠεριΩδικό της Πόλης - το περιοδικό της Καβάλας

Έκλεισαν ήδη εδώ και λίγες μέρες,  7 χρόνια  από την γνωστή σε όλους μας υπόθεση του πρωθυπουργικού FALCON . Του αεροπλάνου που στις 14 Σεπτεμβρίου του 1999, χωρίς να πέσει, έστειλε στο θάνατο 7 ανθρώπους, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιάννος Κρανιδιώτης . Το FALCON  έχασε τη στήριξή του, έκανε μια απότομη, αιφνιδιαστική βουτιά προς το έδαφος και έχασε εκατοντάδες μέτρα   ύψους μέσα σε 1 δευτερόλεπτο , πριν ο κυβερνήτης του Γιάννης Ανδρουλάκης καταφέρει ύστερα από τιτάνια προσπάθεια εν μέσω δελφινισμών και κάθε είδους αναταράξεων, να το επαναφέρει, μέσα σε 23 δευτερόλεπτα σε κατάσταση τέτοια ώστε να συνεχίσει την πτήση του με στόχο την προσγείωση στο Βουκουρέστι όπου οι Ρουμάνοι είχαν ήδη απλώσει το κόκινο χαλί  και η στρατιωτική μπάντα είχε ήδη παραταχτεί για να υποδεχτεί τον υπουργό.

Σήμερα, 7 χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα, δεν ξέρουμε ακόμη την αλήθεια και τους πραγματικούς λόγους που προκάλεσαν το δυστύχημα, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες που έγιναν από διαφόρους να τα «φορτώσουν» όλα στον πιλότο ώστε το δυστύχημα να χαρακτηριστεί επίσημα «ανθρώπινο λάθος».

Η υπόθεση είναι πολύ «δύσκολη». Αφορά όσα συνέβησαν στο πρωθυπουργικό αεροπλάνο, ηλικίας  12 ετών που είδε δοθεί στην κυβέρνηση μεταχειρισμένο ως «αντισταθμιστικό όφελος» της αγοράς των ΜΙΡΑΖ 2000 και που «μετρούσε» κοντά  στις 3.500 προσγειώσεις, τον θάνατο ενός υφυπουργού που επέβαινε και που στη θέση του θα μπορούσε να ήταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός, μια σειρά από «μηχανισμούς» και μια μεγάλη, διεθνή κατασκευάστρια εταιρεία.

Τι ήταν αυτό που έκανε το ειδικά διαμορφωμένο αεροσκάφος, ένα ιπτάμενο υπουργικό γραφείο στην κυριολεξία μέσα στο οποίο οι «υψηλοί» επιβάτες του θα μπορούσαν να εργαστούν κανονικά, σαν να βρίσκονταν – περίπου- στο χώρο τους, να χάσει τη στήριξή του και να «βουτήξει» από τα 15.000 πόδια προς τον οικτρό θάνατο από πτώση και πρόσκρουση στο έδαφος της Ρουμανίας, λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Οτοπένι» του Βουκουρεστίου ;

Γιατί  7 χρόνια μετά, δεν ξέρουμε την αλήθεια; Κάποιος λόγος θα υπάρχει. Οι καταθέσεις, τα δυο δικαστήρια σε πρώτο και δεύτερο βαθμό, οι μαρτυρίες, το Μαύρο Κουτί, οι εφέσεις, οι πραγματογνώμονες, οι ειδικοί, οι δημοσιογράφοι, οι πιλότοι, η κυβέρνηση, η Πολιτική Αεροπορία, οι Διεθνείς Οργανισμοί Αεροπλοίας δεν έχουν κατορθώσει ακόμα να δώσουν πλήρεις και πειστικές απαντήσεις  στο ένα και μοναδικό ερωτηματικό: Τι προκάλεσε την απώλεια στήριξης του αεροπλάνου και το «έσπρωξε» σ εκείνη τη δολοφονική βουτιά από τα 15.000 πόδια 

Αυτό το «κάτι» , προκάλεσε και την αλλοπρόσαλλη και ανεξήγητη «συμπεριφορά» του αεροπλάνου που κράτησε μόλις 24 δευτερόλεπτα . Τα οποία στάθηκαν αρκετά για να καταστρέψουν στην κυριολεξία το εσωτερικό του αεροπλάνου, να «σκοτώσουν» 7 ανθρώπους, να σημαδέψουν ανεξίτηλα 6 ακόμα, να προκαλέσουν τα μύρια όσα σχόλια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και να έχουν γεννήσει τις πιο απίθανες υποψίες και θεωρίες.

Το Εφετείο αθώωσε ουσιαστικά τον πιλότο του αεροπλάνου που καταδικάστηκε σε χαμηλή ποινή φυλάκισης με αναστολή όχι γιατί το αεροπλάνο σχεδόν διαλύθηκε στον αέρα ,ούτε γιατί τα διάφορα συστήματά του παρουσίασαν βλάβες αλλά γιατί δεν είχε ανάψει την πινακίδα με την ένδειξη «Προσδεθείτε»!!!

Εμ βέβαια! Δεν ήταν δυνατόν να βγούν όλοι οι κατηγορούμενοι «λάδι» από μιαν υπόθεση που είχε στοιχίσει τη ζωή στον Υφυπουργό Εξωτερικών της χώρας και άλλα 6 άτομα.

Γιατί όμως συνέβησαν όσα συνέβησαν στον ουρανό της Ρουμανίας εκείνο το βράδυ, μεταξύ 10 και 15 και 44 δευτερόλεπτα και 10 και 16 και 8 δευτερόλεπτα. ανήμερα του Σταυρού, του 1999; Γιατί «βυθίστηκε» το αεροπλάνο; Γιατί ήταν χαλασμένο και έδινε λανθασμένες ενδείξεις και έκανε λανθασμένους χειρισμούς το σύστημα «Ρitch Feel» ( Αίσθηση Στάσης και Θέσης)  του αεροπλάνου, πολλαπλασιάζοντας επί 4 (!!!!) τις εντολές που έπαιρνε ; Από ποιόν, γιατί και πως  παραβιάστηκε το ένα «Μαύρο Κουτί» του FALCON και η ταινία καταγραφής των συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης βρέθηκε κομμένη; Ποιος δεν ήθελε να ακουστούν οι διάλογοι των πιλότων και οι επικοινωνίες τους λίγο πριν από την ώρα του «συμβάντος»; Τι άλλο θα αποδείκνυαν παρά απλώς την μέχρι εκείνη τη στιγμή ομαλή πτήση, χωρίς προβλήματα, κινήσεις ή «γεγονότα» και την ήρεμη κατάσταση μέσα στο cockpit, κατάσταση που διεκόπη αιφνιδιαστικά, χωρίς καμία προειδοποίηση και «βύθισε το αεροπλάνο 300 μέτρα μέσα σε ΕΝΑ δευτερόλεπτο; Γιατί πιέστηκε και σχεδόν εκβιάστηκε η αεροσυνοδός που επέζησε να πει στο δικαστήριο άλλα απ΄ αυτά που συνέβησαν και να ρίξει ευθύνες στον πιλότο, κάτι το οποίο προς τιμή της ΔΕΝ έκανε; Γιατί λίγο μετά το δυστύχημα και η κατασκευάστρια εταιρεία και άλλες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν αυτό το αεροπλάνο άλλαξαν τις οδηγίες προς τους πιλότους και τα εγχειρίδια πτήσεως.
Το ψάχνω το θέμα. Κι όταν θα είμαι έτοιμος, όλο και κάτι θα πω.
Ή θα γράψω.

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::