Θα μπορούσα ενδεχομένως να γράψω ότι «έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό» αναφορικά με αυτό που θα σας καταθέσω παρακάτω – έστω κι αν πρόκειται για καθαρά Αθηναικό θέμα θεωρώ ότι σας ενδιαφέρει- αλλά το έχω πει τόσες φορές τον τελευταίο καιρό για το περίφημο βιβλίο Ιστορίας που φοβάμαι ότι η φράση έχει χάσει τη δύναμή της. Και επειδή μεγάλο παιδί είμαι και πάνω από 35 χρόνια πέρασα στο «πεζοδρόμιο» του καθημερινού ρεπορτάζ, αισθάνομαι ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν θα πρέπει πλέον να με εκπλήττει και αρχίζω κι εγώ να απορώ που…απορώ. Πριν καιρό, μου έφτασε μια ενδιαφέρουσα πρόταση για το ενδεχόμενο λειτουργίας του Μετρό όλη τη νύχτα κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Η πρόταση, που περιελάμβανε και τη δυνατότητα ολονύχτιας μεν λειτουργίας αλλά με μειωμένη συχνότητα διέλευσης συρμών, θεωρούσε ότι αυτό θα συντελούσε στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και του προβλήματος στάθμευσης την Παρασκευή και το Σάββατο αλλά θα επενεργούσε θετικά και προς τη μείωση των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων από την νύστα και την κατανάλωση αλκοόλ κατά την επιστροφή από την έξοδο.
Υπέβαλα λοιπόν μια – λιγόλογη, καλόπιστη και καλότροπη νομίζω- ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό Μιχάλη Λιάπη :
« Θα ήταν διατεθειμένο το Υπουργείο να μελετήσει μια τέτοια πρόταση; Θα έπρεπε ίσως να ερευνηθούν οι ενδεχόμενες θετικές επιπτώσεις υιοθέτησής της ; Θα ήταν χρήσιμο να συζητηθεί σε συνδυασμό με το κόστος εφαρμογής της σε αντιπαράθεση με το γενικότερο κοινωνικό όφελος;»
Η υποβολή ερώτησης σε υπουργό αποτελεί τον μοναδικό τρόπο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου στην κυβέρνηση που έχει ένας βουλευτής της συμπολίτευσης. Και το λιγότερο που περιμένει είναι να πάρει μιαν απάντηση από την κυβέρνησή του, ώστε να μπορεί να απαντήσει στον πολίτη που του θέτει συνεχή και πιεστικά ερωτήματα επί παντός του επιστητού. Συμφωνεί η κυβέρνηση ; Κάνει κάτι. Διαφωνεί; Δεν κάνει τίποτα. Το σκέπτεται; Ερευνά, εξετάζει και απαντά στον βουλευτή. Ο βουλευτής έχει κάνει το καθήκον του, το ίδιο και η κυβέρνηση.
Ο Μιχάλης Λιάπης όμως , που τον συμπαθώ και έχω επανειλημμένα γράψει τα καλύτερα λόγια, θεωρεί ότι η λειτουργία του Μετρό δεν τον αφορά. Αφορά μόνο την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Την ιδιωτική εταιρεία η οποία ΚΑΝΕΙ συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ. Και έτσι, ο Υπουργός δεν μου απαντά ο ίδιος, έστω απορριπτικά. Βάζει στην ουσία την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην υπουργική καρέκλα. Η οποία μου απαντά αντ αυτού λέγοντάς μου άρες μάρες κουκουνάρες.
Τις οποίες βέβαια εγώ είμαι υποχρεωμένος να μεταφέρω στους ψηφοφόρους μου. Ή όχι;
|