Αρχική > Άρθρα > Άρθρα σε άλλα έντυπα > Για το ΠεριΩδικό της Πόλης - το περιοδικό της Καβάλας- Απρίλιος
Γιατί άραγε ένας κάτοικος της Καβάλας, αναγνώστης επιπροσθέτως του «Περιωδικού», δηλαδή άνθρωπος ξεχωριστός, ευαίσθητος, πολιτισμένος, με ερωτηματικά, μορφωμένος που ενδιαφέρεται κυρίως με τον Πολιτισμό, θα έπρεπε να γίνει κοινωνός μιας υπόθεσης που δεν αφορά την πόλη του και δεν αφορά τον Πολιτισμό αλλά τις Συγκοινωνίες.;
Έλα ντε!

Όμως εγώ θα το τολμήσω. Γιατί θεωρώ ότι εσείς, οι αναγνώστες και αναγνώστριες ενός επαρχιακού πολιτιστικού περιοδικού ανήκετε σε μια ιδιαίτερη κατηγορία ανθρώπων και εκπροσωπείτε και χιλιάδες άλλους σαν κι εσάς, σε άλλες επαρχιακές πόλεις που αναζητούν κάτι καλύτερο στη ζωή τους, στην καθημερινότητά τους.

Λοιπόν : Πριν από κάμποσο καιρό, μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση έφθασε διαδικτυακά  από Αθηναίους πολίτες στο γραφείο μου και αφορούσε το ενδεχόμενο λειτουργίας του Μετρό καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Η πρόταση, που περιελάμβανε και την εναλλακτική δυνατότητα της ολονύχτιας μεν λειτουργίας αλλά με μειωμένη –έστω- συχνότητα διέλευσης συρμών, στηριζόταν σε μια σειρά συλλογισμών από τους οποίους κράτησα τους κατά τη γνώμη μου πιο σημαντικούς : Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου, με παράλληλη επικοινωνιακή προώθησή του, θα συντελούσε ομολογουμένως ευεργετικά  και στην αποσυμφόρηση του απερίγραπτου κυκλοφοριακού προβλήματος και του προβλήματος στάθμευσης την Παρασκευή και το Σάββατο αλλά θα επενεργούσε θετικά και προς τη μείωση των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων στους δρόμους από την νύστα και την κατανάλωση αλκοόλ  κατά την επιστροφή  από την έξοδο.

Μέχρι στιγμής καλά. Αποφάσισα λοιπόν να ρωτήσω , με κοινοβουλευτικό τρόπο τον αρμόδιο Υπουργό κύριο Μιχάλη Λιάπη :

« Θα ήταν  διατεθειμένο το Υπουργείο να μελετήσει μια τέτοια πρόταση; Θα έπρεπε ίσως να ερευνηθούν οι ενδεχόμενες θετικές επιπτώσεις υιοθέτησής της ; Θα ήταν χρήσιμο να συζητηθεί σε συνδυασμό με το κόστος εφαρμογής της σε αντιπαράθεση με το γενικότερο κοινωνικό  όφελος;»

Η ερώτηση σε υπουργό αποτελεί φίλες μου και φίλοι μου τον μοναδικό τρόπο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου στην κυβέρνηση που έχει ένας βουλευτής της συμπολίτευσης. Και το λιγότερο που περιμένει είναι να πάρει μιαν απάντηση από την κυβέρνησή του. Συμφωνεί η κυβέρνηση, κάνει κάτι. Διαφωνεί, δεν κάνει τίποτα. Το σκέπτεται; Ερευνά, εξετάζει και απαντά στον βουλευτή.

Όχι ο κ. Λιάπης. Ο κ. Λιάπης θεωρεί ότι η λειτουργία του Μετρό δεν τον αφορά. Αφορά μόνο την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ!!!!! Την ιδιωτική εταιρεία η οποία ΚΑΝΕΙ το συγκοινωνιακό έργο ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ. Και έτσι, ο κ. Λιάπης, αναπέμπει το ζήτημα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. ΔΕΝ μου απαντά ο ίδιος. Βάζει την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην υπουργική καρέκλα. Η οποία μου απαντά αντ αυτού:

« Το Μετρό της Αθήνας εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών με αξιοπιστία, ασφάλεια και ταχύτητα σε ένα καθαρό και πολιτισμένο περιβάλλον. Το Αθηναϊκό Μετρό ξεχωρίζει από πολλά άλλα μετρό της Ευρώπης και του κόσμου για την ποιότητα των υπηρεσιών του. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μετρήσεις του Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών CSI που διεξάγεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ πολλών κλάδων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.
Όπως σε όλα τα δίκτυα Μετρό μα αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά, έτσι και στο Μετρό της Αθήνας κατά τη διάρκεια της νύχτας εκτελούνται οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης σε ολόκληρο το δίκτυο, πράγμα απαραίτητο για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του. Οι εργασίες συντήρησης στο επίπεδο των γραμμών απαιτούν απενεργοποίηση της ηλεκτροφόρου γραμμής. Ταυτόχρονα τις νυχτερινές ώρες γίνεται ο καθημερινός γενικός καθαρισμός των σταθμών προκειμένου αυτοί να είναι καθαροί την επόμενη μέρα. Αντίστοιχος καθαρισμός γίνεται και στους συρμούς που είναι σταθμευμένοι στους χώρους εναπόθεσής τους. Ο διαθέσιμος χρόνος για τις εργασίες συντήρησης και καθαρισμού είναι ήδη περιορισμένος ιδιαίτερα μετά την παράταση των ωρών λειτουργίας του Μετρό που εφαρμόστηκε αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στα πλαίσια του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη. Οιαδήποτε περαιτέρω συμπίεση του χρόνου συντήρησης αυξάνει πολλαπλασιαστικά το κόστος της.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας λειτουργούν λεωφορειακές γραμμές που καλύπτουν σε πολύ μεγάλο βαθμό και τις διαδρομές του Μετρό. Οι γραμμές αυτές εξυπηρετούν με επάρκεια τις περιορισμένες – έτσι ι αλλιώς – ανάγκες νυχτερινών μετακινήσεων. Με εκτίμηση, Αλέξανδρος Σταυρόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος.»

Να σχολιάσω κι άλλο περί του κατά πόσο ένα τέτοιο ζήτημα σας αφορά;

 

 
        
 
©2004-2024 Created and Powered by EXIS I.T. - Designed by ::ittech.gr::